پوسته شدن ابرو بعد کاشت

پوسته شدن ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو یکی از روش‌های جراحی زیبا هم در میان خانم‌ها و هم در میان آقایان می‌باشد. در این روش واحدهای فولیکولی از پشت و یا کناره‌های سر برداشته می‌شود و به قسمت‌هایی از ابرو که دچار ریزش هستند پیوند داده می‌شوند.

با توجه به اینکه جراحی کاشت ابرو یک جراحی حساس می‌باشد، عدم اجرای دستورالعمل‌های بهترین کلینیک کاشت ابرو پیش و پس از جراحی ممکن است موجب عوارض جانبی ناخوشایند شود بنابراین لازم است تمام دستورالعمل‌ها به خوبی اجرا شود. یکی از این عوارض جانبی که اغلب برای بیماران ناراحت کننده می‌باشد پوسته شدن ابرو می‌باشد که در ادامه به دلیل ایجاد ان و راهکارهای رفع آن اشاره می‌نمائیم.

پوسته شدن ابرو بعد کاشت

برای مشاهده عکس ریزش ابرو بعد از کاشت بر روی لینک کلیک کنید.

مراقبت‌های قبل از کاشت ابرو که پوسته شدن ابرو را کاهش می‌دهد

  • از 10 روز پیش از جراحی مصرف داروهایی که مانع از لخته شدن خون می‌شود را قطع نمائید.
  • –         1 هفته پیش از جراحی کاشت ابرو مصرف هر گونه مواد حاوی نیکوتین مانند سیگار، قلیان، پیپ و غیره را قطع نمائید، این مواد در روند گردش خون اختلال ایجاد می‌نمایند.
  • مصرف الکل و یا مواد مخدری که به صورت تفریحی مصرف می‌نمائید را از 3 روز پیش از جراحی کاشت ابرو قطع نمائید.
  • از هرگونه لایه برداری صورت که می‌تواند موجب تحریک پوست شود از یک هفته پیش از جراحی خودداری نمائید.
  • پیش از جراحی از هیچ گونه مواد آرایشی روی ابرو و پوست اطراف ابرو استفاده نکنید.

به طور کلی پیش از جراحی کاشت ابرو از تمام مواد، داروها، روش‌های زیبایی و بهداشتی که در روند طبیعی گردش خون می‌تواند اختلال ایجاد نماید اجتناب ورزید. یکی از اصولی که موجب موفقیت در پیوند ابرو می‌شود برقراری جریان خوب مناسب در محل پیوند می‌باشد، هر چقدر که خون رسانی در ناحیه ابرو بهتر انجام شود علاوه بر اینکه نتیجه‌ی پیوند با موفقیت بیشتری همراه خواهد از عوارض پس از جراحی کاشت پیوند ابرو مانند پوسته شدن ابرو نیز جلوگیری خواهد شد.

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو جهت کاهش پوسته شدن ابرو

چند روز پس از کاشت ابرو ممکن است پوسته‌هایی هم در ناحیه گیرنده (ابرو) و هم در قسمت اهدا کننده (پشت سر یا بالای گوش) مشاهده نمائید. پس از به وجود آمدن این عارضه به نکات زیر توجه نمائید.

  • خاراندن و کندن پوسته‌ها ممنوع

با پوسته شدن ابرو ممکن است احساس خارش بعد از کاشت ابرو و ناراحتی داشته باشید اما باید توجه داشته باشید که هرگونه خاراندن ناحیه پوسته شده ممکن است موجب تحریک پوست ابرو و خارش بیشتر شود بنابراین سعی کنید به هیچ وجه ناحیه پوسته شده را نخارانید، خارش این ناحیه ممکن است به فولیکول‌های مو که به تازگی پیوند خورده‌اند صدمه وارد نماید.

  • مالش ناحیه پوسته شده ممنوع

شاید گمان کنید که مالش ملایم ناحیه پوسته شده می‌تواند موجب افزایش جریان خون و کاهش پوسته‌ها شود، این موضوع در مورد پوست سالم صدق می‌نماید اما در ناحیه‌ی ابرو که به تازگی فولیکول‌ها مو پیوند شده است هرگونه لمس، تحریک، مالش و یا خارش می‌تواند به فولیکول‌های پیوند شده آسیب وارد نماید و منجر به شکست در نتیجه‌ی کاشت ابرو شود.

  • استفاده از روغن، پماد و لوسیون‌های آرایشی و بهداشتی ممنوع

تا چند هفته پس از کاشت ابرو از هیچ گونه ماده‌ی آرایشی و بهداشتی در ناحیه کاشت نباید استفاده نمائید، با مشاهده‌ی ابروهای پوسته شده برخی افراد با استفاده از پماد و یا روغن‌های مرطوب کننده و آبرسان اقدام به برطرف کردن پوسته‌ها می‌نمایند اما استفاده از این مواد موجب آسیب به فولیکول‌ها و تحریک پوست سر می‌شود، هرگونه ماده‌ی شوینده و یا کرم و لوسیونی که بدون تجویز پزشک متخصص انجام شود ممکن است موجب آسیب به ابروهای پیوندی و ریزش آنها شود.

نکاتی که می‌تواند به کاهش پوسته شدن ابرو کمک نماید

  • تمام داروهای و پمادهایی که پزشک تجویز نموده است را طبق دستورالعمل مصرف نمائید.
  • پس از جراحی به منظور سلامت گردش خون از مصرف داروها و مکمل‌های بدون نسخه، مواد مخدر، الکل و مواد غذایی که برای شما منع شده است خودداری نمائید.
  • مصرف میوه و پروتئین را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید.
  • به میزان کافی آب مصرف نمائید تا پوست ناحیه ابرو هیدراته بماند و میزان پوسته شدن ابرو کاهش بیابد.

در انتها به یاد داشته باشید که پوست شدن ابرو چند روز پس از پیوند امری طبیعی می باشد و به مرور از بین می‌رود، تنها نکته‌ی مهم این است که هیچ گونه اقدام خودسرانه‌ای جهت برطرف کردن این پوسته‌ها انجام ندهید و در صورتی که پوسته‌ شدن ابرو باعث آزار و ناراحتی شما می‌باشد به پزشک مراجعه نمائید تا راهکار مناسب برای شما را ارائه دهد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *