فواید کاشت ابرو

ماندگاری کاشت ابرو چه قدر است؟

اگر به تازگی به کاشت ابروی طبیعی فکر می کنید و تصمیم دارید که این عمل زیبایی را انجام دهید. بدون شک سوالات و چالش هایی را به همراه دارید که ذهنتان را درگیر کرده است. یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین سوالات مراجعین در خصوص ماندگاری کاشت ابرو است. اینکه افراد بدانند کاشت ابرو تا چند سال باقی می ماند؟ از مهم ترین دغدغه هایشان قبل از کاشت است . عمل پیوند ابروی طبیعی یک روش دائمی و مادام العمر برای ابروها محسوب می شود اما در برخی از موارد ممکن است که دچار آسیب هایی شود که ریزش آن ایجاد گردد. شما با رعایت برخی نکات ساده و کلیدی می توانید از ریزش ابروهای کاشته شده جلوگیری نمایید و ماندگاری آن را دائمی کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم :

عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو

اگر بانک موی قوی داشته باشید یقینا موهای پیوند زده شده نیز مقاوم و ماندگار خواهند بود، در تکنیک پیوند موی طبیعی،معمولا فولیکول های مورد نیاز برای کاشت ابرو ، از اسکالپ یا پوست سر می گیرند. این موها بعد از کاشت به رشد طبیعی خود ادامه می دهند و رشد می کنند. این پیوند مانند یک موی طبیعی عمل می کند و با هر بار کوتاهی مجدد رشد کرده و بلند می شود و بعد از مدتی نیز در جای خود محکم و استوار می شود.

فواید کاشت ابرو

همچنین مورد مهمی که هنگام کاشت ابرو وجود دارد این است که پزشک سعی می کند، فولیکول ها را از مناطقی از سر انتخاب کند که در برابر ریزش مقاوم باشند و بعد از کاشت تعداد کمی از گرافت ها دچار ریزش شود. در برخی از موارد حتی مشاهده می شود که موهای کاشته شده نسبت به موهای ابروی طبیعی، رشد بیشتری دارند. فرد در چنین شرایطی مجبور است که به صورت مرتب ابروها را کوتاه و اصلاح نماید، زمان اصلاح ابرو کاشته شده با سرعت بیشتری از یک ابروی طبیعی خواهد بود.

نتیجه کاشت ابرو در همه افراد یکسان نیست و ممکن است تراکم آن بعد از کاشت دچار تغییر شود. ممکن است تعدادی از گرافت ها ریزش پیدا کنند و تنها بخشی از آن باقی بماند. اما پزشک معمولا تراکم ویژه ای را در نظر می گیرد تا بعد از ریزش برخی از آن ها تراکم مطلوبی ایجاد شود.  به طور کلی در زیر فاکتورهایی که در ماندگاری ابروهای کاشته شده تاثیر دارند مشخص شده است :

بیشتر بخوانید : مزوتراپی بعد از کاشت ابرو 

قوی بودن فولیکول های کاشته شده

اینکه ابروهای کاشته شده شما تا چه حد ماندگار باشد ، به شدت به قوی بودن فولیکول های موهایتان بستگی دارد. اگر بانک موی قوی و مناسبی داشته باشید جای نگرانی برای ریزش بعد از پیوند نخواهید داشت. حتی گرافت ها قوی تر و بهتر از قبل پیوند زده می شوند. اینکه چه فولیکول هایی برای کاشت ابرو مناسب هستند توسط پزشک انتخاب می شود تا ماندگاری کاشت ابرو بالا برود و همان طور که گفته شده، فولیکول هایی که برای کاشت ابرو انتخاب می شوند، معمولا از مناطقی گرفته می شوند که در برابر ریزش مو مقاوم هستند و پزشک به خوبی نسبت به این مساله واقف خواهد بود. بهترین کلینیک کاشت ابرو تهران با توجه به شرایط شما مناسب ترین منطقه را برای برداشتن گرافت و فولیکول و پیوند به ابروها انتخاب می کند؛ اما در افراد مختلف تفاوت هایی در این زمینه وجود دارد. به عبارت دیگر قدرت فولیکول های مو و مقاومت آن ها در برابر ریزش در افراد مختلف متفاوت است.

اگر ذاتا سابقه ریزش مو دارید ممکن است بیشتر در معرض ریزش ابرو نیز قرار بگیرید. اما اگر ریزش ابروها بنابه دلایل دیگری باشد حتما نتیجه ی خوبی از کاشت ابرو کسب خواهید کرد،مقاومت فولیکول ها در برابر ریزش از عوامل مؤثر بر ماندگاری کاشت ابرو است. با توجه به تفاوت در مقاومت فولیکول ها در برابر ریزش، نتیجه کاشت ابرو در افراد مختلف، متفاوت است. بهترین اقدام قبل از کاشت این است که علت ریزش ابرو را مورد بررسی قرار دهید.

تکنیک های مورد استفاده در کاشت ابرو

یکی دیگر از موارد مهم و حائز اهمیت انتخاب روش مناسب برای کاشت ابرو است ، اینکه چه تکنیکی برای ابروهای شما مناسب است و پاسخ دهی خوبی از آن دریافت می شود توسط پزشک مربوطه تعیین می شود و تکنیک کاشت ابرو در ماندگاری کاشت و رضایت شما از نتیجه کاشت بسیار مؤثر است. انتخاب منطقه مناسب اهدا، کاشت فولیکول ها در جهت مناسب و بسیاری از نکات دیگر به نظر پزشک و تجربه او بستگی دارد. بنابراین نتایج حاصل از کاشت ابرو از جمله ماندگاری آن به پزشک و تکنیک هایی که او برای کاشت استفاده می کند، بستگی دارد.

با توجه به اهمیت این مساله نیاز است که حتما برای انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو اقدام نمایید و نسبت به این مساله حساسیت کافی را داشته باشید. مرکزی را انتخاب کنید که تجربه و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد و تجهیزات کاشت ابرو در آن تکمیل باشد.

رسیدگی و مراقبت از ابروها

مراقبت های بعد از کاشت ابرو بسیار مهم هستند، در مطالب قبلی به صورت مفصل به آن اشاره کرده ایم . اینکه شما بعد از کاشت چگونه با ابروهایتان برخورد کنید نقش مهمی در ماندگاری و کیفیت ابروهای کاشته شده خواهد داشت. شما باید به خوبی آن را اصلاح کنید و رسیدگی های لازم را به درستی انجام دهید. یکی از مواردی که بعد از کاشت ابروها باعث ریزش آن می شود، دستکاری و کندن جای زخم محل های پیوند زده است. بعد از کاشت ممکن است محل های پیوند جوش بزند و خارش شدیدی را ایجاد نماید اما شما باید این دوره را تحمل و از دستکاری ابروهایتان خودداری نمایید.

کاشت ابرو تا چند سال دوام دارد؟

دوام کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد و نتایج ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نحوه انجام کاشت: کنیک کاشت ابرو (مانند روش کاشت موی FUE یا FUT) می‌تواند تأثیر زیادی بر دوام نتیجه داشته باشد.
  • خصوصیات شخصی : نحوه بهبود زخم‌ها و ترمیم بافت، تعداد و نوع موهای ابرویی قبلی، و میزان تاثیرگذاری فرآیند کاشت بر رشد موها از جمله عواملی هستند که در دوام نتیجه تأثیرگذارند.
  • مراقبت و نگهداری: پس از کاشت ابرو، مراقبت و نگهداری صحیح با توجه به دستورات پزشک نقش مهمی در دوام نتیجه ایفا می‌کند.
  • سلامت عمومی: وضعیت عمومی سلامت، اثر مستقیمی بر ترمیم و دوام نتایج دارد.

در کل، بسیاری از افراد پس از کاشت ابرو نتایج طبیعی و دائمی احساس می‌کنند، اما دوام آن برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. بهتر است با پزشک خود در مورد انتظارات خود و مراحل مراقبت پس از کاشت ابرو صحبت کنید.

مدت زمان دوام کاشت ابرو می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به عوامل متعددی دارد. عواملی مانند نحوه انجام کاشت، خصوصیات فردی، مراقبت پس از کاشت، و سلامت عمومی افراد تأثیرگذارند. با این حال، در حدود 6 تا 12 ماه برای دیدن نتایج نهایی و دوام مطلوب کاشت ابرو ممکن است زمان ببرد. در این مدت، رشد موهای ابرویی، ترمیم بافت و تطابق نهایی با چهره ادامه خواهد داشت. به هر حال، بهتر است با پزشک خود در مورد توقعات خود و جزئیات بیشتر مشاوره کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *