نتیجه نهایی کاشت ابرو

نتیجه نهایی کاشت ابرو

مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو بهترین انگیزه برای افرادی است که می خواهند جراحی پیوند ابرو انجام دهند. یکی از بهترین تکنیک ها برای جبران ریزش ابروها کاشت آنهاست که می تواند فرم و تراکم ایده آل در ابروها را به صورت دائمی ایجاد کند. جراحی پیوند ابرو کمک می کند که اقدامی کاملا ایمن نسبت به پرپشت کردن ابروها داشته باشید. نتایج حاصل از کاشت ماندگار بوده و ابروها به صورت دائمی رشد کرده و امکان اصلاح و فرم دهی را خواهند داشت. البته برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز است که مراحل آن به طور کامل انجام و دوره نقاهت آن سپری شود. در این مطلب سعی داریم که نتیجه نهایی کاشت ابرو در دوره های مختلف بعد از کاشت را مورد بررسی قرار دهیم.

نتیجه نهایی کاشت ابرو

جهت انجام کاشت ابرو ، در ابتدا فولیکول های مو از قسمت پشت سر گرفته می شوند. فولیکول ها به صورت تکی زیر میکروسکوپ از نوار پوستی جدا شده و در ابرو پیوند زده می شوند. فولیکول های کاشته شده بعد از پیوند، همانند ابروهای طبیعی به رشد خود ادامه می دهند و می توانید آن ها را کوتاه یا اصلاح کنید.

مراحل رشد ابرو بعد از کاشت

مراحل رشد بعد از کاشت ابرو دارای اهمیت بسیاری است که مراقبت های بعد از کاشت برای دریافت نتیجه ایده آل به زیباجویان ارائه شده و نیاز به انجام آن به طور کامل خواهد بود. بخش اعظمی از نتیجه نهایی به نحوه انجام جراحی بستگی دارد. این مساله نیاز به تجربه و مهارت های متخصصین کاشت دارد، زیرا که عمل پیوند ابرو نیاز به دقت برای کاشت و ایجاد خواب و خط رشد مناسب خواهد داشت.
بد نیست بدانید که رویش ابرو در هر قسمت از آن متفاوت است و باید در زمان کاشت به آن توجه نمود. به علاوه این که پزشک باید به این موضوع توجه داشته باشد که ابروها به صورت افقی نسبت به صورت رشد می کنند و به همین خاطر است که زاویه کاشت ابروها اهمیت پیدا می کند.

یک هفته بعد از کاشت

بعد از جراحی پیوند ابرو، قسمت های بالای این ناحیه و چشم ها نیز متورم می شوند. ورم و قرمزی ناحیه پیوند نیز طبیعی است و با مصرف داروهای تجویز شده می توان مقداری از التهاب و ورم را کاهش داد. داروهای ضد التهاب کمک می کنند که قرمزی و تورم نهایت تا یک هفته بعد از کاشت ابرو از بین بروند. در این دوره شما نتایج کاشت را به طور نسبی مشاهده می کنید اما قرمزی و تورم محل های پیوند اجازه ی قضاوت را نمی دهند. بنابراین بهتر است که در این وضعیت از دستکاری ابروها خودداری کرده و اجازه دهید زخم ها بهبود یابند.

کاملا طبیعی است که هفته های اول بعد از کاشت، ناحیه پیوند متورم و قرمز باشد. به همین خاطر داروهای مسکن و ضد التهاب توسط پزشک تجویز می شود تا به تسکین این قبیل علائم کمک شود. دو تا سه روز بعد از کاشت، دلمه ها و پوسته هایی بر روی ابروها تشکیل می شود که از کندن آن ها باید جدا خودداری شود و نیاز است که ابروها به طور مرتب با آب و ترجیحا شامپو بچه شسته شوند و به رژیم غذایی نیز باید اهمیت داده شود تا شاهد رشد بهتر ابروها باشیم.

یک ماه بعد از کاشت

زخم ها و دلمه ها ی ایجاد شده بعد از این مدتی بهبود می یابند و به خوبی جوشگاه های ایجاد شده از بین می روند. تقریبا یک ماه بعد از کاشت مشکلات برطرف می شوند، اما نباید این انتظار را داشته باشید که ابروها به طور کامل رشد کنند و نتایج نهایی مشخص گردد. بهتر است که در این دوران همچنان مراقبت بعد از کاشت ابرو گفته شده توسط پزشک رعایت شوند و با وجود این که می توانید همانند روال قبل، استحمام کنید اما بهتر است از رفتن به استخر خودداری شود و تا جایی که می توانید در تماس مستقیم با نور خورشید قرار نگیرید.

دو تا سه ماه بعد از کاشت

بعد از کاشت ابروها می ریزد و مجدد وارد فاز رشد می شوند حدود دو یا سه ماه بعد شاهد رشد ابروهای جدید خواهید بود که ظاهر آن این بار طبیعی تر از موهایی است که در ابتدا پیوند زده شده اند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که رشد موهای سر نسبت به رشد ابروها بیشتر است، به همین خاطر، در ابتدا ابروها با سرعت بیشتری رشد می کنند که به تدریج، سرعت رشد ابروهای کاشته شده همانند ابروهای طبیعی خواهد شد.

در این بازه زمانی، شما به راحتی می توانید ابروها را کوتاه یا اصلاح کنید و توصیه می شود مراقب باشید تا کمترین میزان آسیب به ابروهای کاشته شده وارد گردد.

شش ماه بعد از کاشت

این دوره بهترین زمان برای قضاوت نتایج است ، حدود شش ماه بعد از کاشت، ابروهای پیوند داده شده رشد کاملی دارند و فرم نهایی خود را نشان می دهند. موهای کاشته شده با توجه به خواب ایجاد شده رشد می کنند و شما از داشتن ابروهایی پرپشت با مدل دلخواه‌تان لذت خواهید برد. به خوبی می توانید اصلاح و رنگ کردن ابروهای کاشته شده را انجام دهید و بدون نگرانی از ریزش مجدد آن ها می توانید از روش های تقویت ابرو یا داروهای تقویتی در این خصوص کمک بگیرید.

یک سال بعد از کاشت

به طور کلی بهترین زمان برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو یک سال بعد از کاشت است. هرچند که شرایط ابروها بعد از کاشت حدود 3 یا 4 ماه بعد هم ایده آل است اما تا یک سال اول ابروها مدام در حال ریزش و رشد هستند تا زمانی که تمامی فولیکول های کاشته شده در محل خود مستحکم شوند و به صورت دائمی مانند یک موی طبیعی رشد کنند. در این دوره ضخامت ابروها و فرم موها نیز در حال تغییر است و نهایت در یک سال به ضخامت و فرم نهایی خود می رسد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *