سن مناسب کاشت ابرو

سن مناسب کاشت ابرو

مانند موی سر، ابروها نیز ممکن است نازک شده یا اینکه دچار توقف رشد شوند، ریزش ابرو یکی از مشکلاتی است که به واسطه‌ی عوامل مختلفی ممکن است ایجاد شود، برخی از مهمترین این دلایل عبارتتد از:

  • افزایش سن: افزایش سن هم در خانم‌ها و هم در آقایان منجر به نازک شدن و کم پشت شدن ابروها می‌شود. ریزش ابرو معمولاً در دهه 40 زندگی آغاز می‌شود که به دلیل کاهش استروژن در آقایان و تستوسترون در خانم‌ها رخ می‌دهد.
  • برخی بیماری‌ها مانند آلوپسی، عفونت‌ها، بیماری‌های پوستی، دیابت، فشار خون، تغییرات هورمونی،
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای شیمی درمانی
  • تعذیه نامناسب و کمبود برخی ویتامین‌ها
  • آسیب‌های فیزیکی و یا استرس‌های عاطفی
سن مناسب کاشت ابرو

کاشت ابرو

ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره‌ی هر فردی دارد، در واقع ابرو به صورتی قابی در بالای چشم منجر به زیباتر نشان دادن حالت چشم‌ها می‌شود، هرگونه کم پشت شدن و یا ریزش در ابرو منجر به کاهش زیبایی و اعتماد به نفس فرد می‌شود. روش‌های متنوعی جهت درمان ریزش ابرو وجود دارد که یکی از موثرترین روش‌های کاشت ابرو می‌باشد.

کاشت ابرو به عنوان یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود که به منظور پر کردن و حجیم نشان دادن ابروها به کار برده می‌شود. در این روش فولیکول مو از پوست سر به ابروها انتقال داده می‌شود، با توجه به اینکه این روش دائمی می‌باشد اما تا ظاهر شدن نتایج جراحی ممکن است چند ماه زمان لازم باشد.

سن مناسب برای کاشت ابرو

یکی از سوالاتی که کاندیدهای کاشت ابرو همواره با آن درگیر هستند سن مناسب جهت کاشت ابرو می‌باشد و اینکه آیا سن می‌تواند در نتایج جراحی کاشت ابرو تاثیر مثبت و یا منفی داشته باشد.

در صورتی که ریزش ابرو ژنتیکی نباشد و یا به علت ابتلا به برخی از بیماریها رخ نداده باشد به صورت معمول ریزش ابرو در آقایان معمولاً در اوایل دهه 20 آغاز می‌شود اما در خانم‌ها در دوران یائسگی معمولاً تغییرات نازک شدن و کم پشت شدن ابروها رخ می دهد.

بنا به ادعای محققان حوزه‌ی کاشت مو و ابرو افراد بین سنین 25 تا 75 سال می‌توانند جهت کاشت ابرو اقدام نمایند. اما بنا به دلایل متعددی پیوند ابرو توسط بهترین کلینیک کاشت ابرو تهران در دهه 20 سالگی توصیه نمی‌شود برخی از این دلایل عبارتند از:

  • در دهه‌ی 20 هنوز الگوی ریزش ابرو مشخص نیست و ممکن است پس از کاشت ابرو همچنان ریزش ابرو ادامه داشته باشد در نتیجه کاشت ابرو باید دوباره انجام شود.
  • شدت ریزش ابرو در این سن ممکن است دستخوش تغییراتی شود.
  • اهدا کننده (موی سر) در این سن ممکن است الگوی رشد سالمی نداشته باشد و پس از پیوند ابرو، درمان با شکست روبرو شود و احتیاج به کاشت مجدد باشد.
  • ریزش ابرو یک بیماری پیشرونده می‌باشد و با افزایش سن ریزش ابرو ممکن است بیشتر شده و همچنان ادامه داشته باشد.

بهترین زمان کاشت ابرو

بهترین زمان جهت کاهش ابرو سن 40 سال و یا بالاتر می‌باشد. در این سن الگوی ریزش ابرو و شدت آن به ثبات می‌رسد، کیفیت ناحیه اهدا کننده مشخص می‌شود در نتیجه جراحی کاشت ابرو با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود و عوارض کاشت ابرو کم می شود.

برخی از پزشکان اعتقاد دارند که پس از پایان تغییرات دوران بلوغ در خانم‌ها و آقایان می‌توان اقدام به کاشت ابرو کرد، با توجه به اینکه چرخه‌ی دوران بلوغ در میان خانم‌ها و آقایان و همچنین نژادهای مختلف ممکن است متفاوت باشد حداقل سن جهت کاشت ابرو نیز در افراد مختلف متفاوت می‌باشد اما اگر جهت کاشت ابرو و افزایش زیبایی خود عجله دارید و تمایلی به صبر کردن تا 40 سالگی ندارید توصیه می‌شود حداقل تا سن 25 سالگی صبر نمائید (زمانی که تغییرات مرتبط با بلوغ به اتمام رسیده است) تا بتوانید نتایج مطلوبی از این روش کاشت ابرو داشته باشید.

با اینکه در دهه‌ی 20 سالگی و با شروع ریزش ابرو و کم پشت شدن ابروها ممکن است تمایل داشته باشید کاشت ابرو یا ترمیم کاشت ابرو را انجام دهید اما بنا به دلایلی که ذکر شد بهتر است این جراحی را تا اوایل 40 سالگی به تاخیر بیندازید.

در صورتی که دچار ریزش ابرو هستید توصیه می‌شود تا سن 40 سالگی از روش‌های درمانی دیگر مانند داروهای موجود در بازار مانند استفاده از روغن کرچک، روغن زیتون، آلوئه ورا، دانه شنبلیله، شیر، زرده تخم مرغ و … بهره ببرید یا اینکه به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمائید تا داروهای مناسب با سن و الگوی ریزش ابرو را برای شما تجویز نماید. در انتها توصیه می‌شود جهت دستیابی به نتایج مطلوب به یک پزشک متخصص مراجعه نمائید تا با در نظر داشتن شرایط مختلف مرتبط با ریزش ابرو بهترین زمان جهت کاشت ابرو را برای شما مشخص نماید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *