خارش ابرو بعد از کاشت

خارش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

از مشکلات در میان زیباجویان، ایجاد خارش ابرو بعد از کاشت است. تعداد زیادی از افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند از این مشکل نارضایتی دارند. اما نگران نباشید، این خارش موقتی است و با روش های مختلفی قابل کنترل است. اگر شما نیز از خارش ابرو بعد از کاشت رنج می برید و یا می خواهید درباره آن بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید کاشت ابرو یک روش برای زیباسازی ابروها است که در آن گرافت های مو (شاخه ها) به ناحیه ابروی شما منتقل می شود. هدف از کاشت ابرو پیوندموهای جدید به ناحیه ابرو و ایجاد زیبایی در آن ناحیه است.

خارش ابرو بعد از کاشت بسیار شایع است و ممکن است بسیاری از افراد آن را به عنوان عوارض کاشت ابرو بدانند زیرا در پروسه کاشت، نواحی اهدا کننده و گیرنده را تحت تاثیر قرار می گیرند. این وضعیت خطرناک نیست و به طور کلی خود به خود برطرف می شود. با این حال می تواند آزار دهنده باشد. عموما این خارش تا دو هفته پس از کاشت ادامه دارد.

دلیل خارش ابرو بعد از کاشت چیست؟

واکنش کلی بدن نسبت به کاشت و جراحی اجزا خارجی به پوست در نواحی مختلف با خارش همراه است. در کاشت ابرو نیز از موهای فرد استفاده می شود. پس در واقع جسمی خارجی وارد پوست می شود. به همین جهت است که در آن ناحیه احساس خارش پیش می آید. در واقع فولیکول های قبلی ابرو و فولیکول موهای جدید که کاشته می شوند دچار حساسیت و خارش می شوند.
علاوه بر این، خونرسانی به موهای تازه، آزاد سازی هیستامین، مواد شیمیایی از دیگر علل ایجاد خارش ابرو بعد از کاشت هستند.

خارش بعد از کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

خارش ابرو بعد از کاشت یک هفته طول می کشد اما در موارد نادر می تواند تا چهار هفته ادامه یابد. خارش می تواند به ویژه در چهار تا پنج روز پس از کاشت بدتر شود.

بهتر است بدانید که خارش بیشتر از چهار هفته قطعا نگران کننده است و بایستی حتما تحت نظر کلینیک معتبر قرار گرفت. حتی می توان گفت که در صورت تدوام خارش پس از هفته دوم نیز بهتر است شرایط خود را به کلینیک کاشت ابرو اطلاع دهید.

درمان خارش ابرو بعد از کاشت

احساس خارش فوق العاده ناراحت کننده است و در شب بدتر می شود. در زیر، برخی از درمان ها و نکاتی که برای کاهش حس خارش وجود دارد را بررسی می کنیم:

محل کاشت ابرو را با خاراندن نخراشید!

خارش ابرو بعد از کاشت بسیار وسوسه انگیز است. مهم است که به طور کامل از این امر اجتناب کنید. اگر ابروی خود را خراش دهید، در خطر ابتلا به عفونت پوست یا عفونت فولیکول مو (فولیکولیت) هستید. در بدترین حالت ممکن است موهای کاشته شده را به طور کامل از بین ببرید، این می تواند تأثیر مضری بر نتایج کاشت ابروی شما داشته باشد و شما را ناچار به ترمیم کاشت ابرو نماید.

خارش ابرو

بر روی محل کاشت، اسپری آب نمک استفاده کنید

به مدت چهار تا پنج روز پس از عمل شما نمی توانید ابروی خود را بشویید. کلینیک باید یک اسپری آب نمک در اختیار شما قرار دهد تا در این دوره از آن استفاده کنید. این نه تنها به تغذیه موهای ابرو کمک می کند، بلکه مواد زائد و پوست خشک را که ممکن است به ایجاد خارش کمک کنند، پاک می کند.

اسپری کردن روی ابرو

مصرف آنتی هیستامین را فراموش نکنید

هیستامین ها مواد شیمیایی هستند که وقتی ابرو مراحل ترمیم و التیام خود را طی می کند آزاد می شوند. این ماده شیمیایی است که احساس خارش ایجاد می کند. با مصرف آنتی هیستامین اثر هیستامین هایی که ترشح می شود را کاهش می دهید و بنابراین پس از کاشت ابرو کمتر احساس خارش می کنید. آنتی هیستامین های زیادی وجود دارد که می توانید بدون نسخه در هر داروخانه ای خریداری کنید مانند:

  • ستیریزین : به مدت 24 ساعت با هیستامین مبارزه می کند و باعث خواب آلودگی نمی شود. با مصرف سیتریزین می توانید خارش ابرو بعد از کاشت را کاهش دهید. داروی سیتریزین معمولا تداخل دارویی خاصی ندارد اما حتما از پیش از مصرف آن از کلینیک معتبر کاشت ابرو درباره مصرف آن بپرسید.
  • کلرفنامین : این دارو مدت زمان کوتاه تری دوام می آورد و باعث می شود احساس خواب آلودگی کنید. این دارو به کاهش خارش ابرو در شب و داشتن خواب راحت کمک می کند. البته اگر بایستی رانندگی کنید و یا کار مهمی دارید از مصرف آن خودداری کنید.
قرص های ضد خارش ابرو

از محلول های استروئیدی استفاده کنید

در موارد نادر که خارش بیش از 3-4 هفته طول می کشد، ممکن است تصمیم بگیریم از محلول استروئیدی استفاده کنید که خارش را تقریباً در عرض یک روز درمان و کاهش می دهد! استفاده از محلول به مدت هفت روز به درمان خارش و هرگونه التهاب باقی مانده پس از کاشت ابرو کمک می کند. علاوه بر محلول ها ، می توانید از پمادهای استروئیدی نیز استفاده کنید تا التهاب ناحیه ابرو را کاهش دهید. در ادامه این پمادها را معرفی می کنیم.

محلول های استروئیدی

از پمادهای مختلف استفاده کنید

چرب نگه داشتن محل کاشت، از خارش جلوگیری می کند. در واقع یکی از دلایلی که ممکن است در محل کاشت ابرو احساس خارش کنید، روند پوسته پوسته شدن ابروهاست که طبیعی است اما خارش نیز به همراه خود دارد. به همین دلیل بهتر است در به صورت مداوم ابروهای را با پمادهای مختلف چرب نگه دارید. از جمله پمادهایی که به کاهش خارش ابرو بعد از کاشت کمک می کنند عبارتند از:

  • پمادهای استروئیدی مانند مگاکورت
  • پمادهای کورتیکو استروئیدی مانند بتامتازون، هیدروکورتیزون، بتاکاربامول و غیره
  • پمادهای ضدقارچی مانند میکونازول، کتوکونازول، تربینافین و غیره
  • پماد جنتامایسین
پمادهای ضد خارش ابرو

اکثر این داروها به صورت آزاد در داروخانه ها بدون نسخه به فروش می رسد. همچنین کلینیک های معتبر نیز با توجه به شرایط پوستی شما برخی از این داروها را پیشنهاد می کنند که برای توصیه های دقیق تر بهتر است به بهترین کلینیک کاشت ابرو تهران مراجعه نمایید.

بهبودی برای کاشت ابرو چگونه است؟

دوره نقاهت برای کاشت ابرو نسبتا سریع است. در چند روز اول متوجه پوسته پوسته شدن اطراف ابرو خواهید شد. در همین دوره است که شما احساس خارش فراوانی در ابروی خود می کنید.

ممکن است لازم باشد تا 3 هفته پس از جراحی از ورزش شدید اجتناب کنید. کاهش تعرق به کاهش حس خارش ابرو بعد از کاشت نیز کمک می کند. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چرک در محل با جراح خود تماس بگیرید. بعد از چند هفته شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهید بود. این کاملا طبیعی است.

مطالب مرتبط
2 Responses
  1. من همزمان با خارش ابرو تار های ابرو هامم کنده میشه ، با این حال که اصلا ابن کار رو خشن انجام نمیدم ، کاشت ها ریزش داره ، علت چیه ؟ البته من جای دیگه کاشت ابرو داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *