کاشت ابرو متناسب

مدل ابروی مناسب با هر چهره قبل از کاشت

ابرو ناحیه‌ای در قسمت برآمده بالای چشم می‌باشد که از موهای کوتاه تشکیل شده است، در انسان ابروها دو کارکرد عمده دارند:

1. نشان دادن حالت‌های مختلف صورت انسان جهت برقراری ارتباط

2. جلوگیری از ریزش عرق، آب و سایر مواد به داخل حفره‌ی چشم

از گذشته‌های دور خانم‌ها با برداشتن قسمتی از موهای ابرو، زیبایی چهره‌ را با ایجاد فرم و حالت‌های مختلف ابرو تغییر می‌دادند. در دهه‌های گذشته با تغییرات صنعت مد، معیارهای زیبایی ابرو در خانم‌ها و آقایان دستخوش تغییراتی شده است، در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف ابرو و استانداردهای زیبایی آن می‌پردازیم.

قسمت‌های مختلف ابرو

ابرو از چند قسمت مختلف تشکیل شده است که عبارت است از:

  • سر ابرو که به نام تاج ابرو نیز معروف است، این قسمت داخلی‌ترین قسمت ابرو می‌باشد که از مرکز صورت شروع می‌شود، رویش موها در این قسمت به صورت عمودی می‌باشد.
  • آرک ابرو که به قوس ابرو نیز نامیده می‌شود. این ناحیه قسمت میانی ابرو را شامل می‌شود، موهای این قسمت معمولاً به سمت خارج تاب دارند.
  • دنباله ابرو که در اصطلاح عامیانه دم ابرو نامیده می‌شود، تراکم موها در این قسمت ابرو کاهش می‌یابد و معولاً به حالت مثلثی می‌باشد.

ابروی مناسب هر چهره

مدل ابرو در طول زمان‌های گذشته تا کنون همیشه به عنوان بخشی از فرهنگ جوامع مختلف در میان زنان طبقات اجتماعی مختلف به فرم‌های متنوع تعریف شده است اما اگر بخواهیم استانداردهای زیبایی ابرو را به توصیه بهترین کلینیک کاشت ابرو تهران تعریف نمائیم باید متناسب با فرم هر صورت مدل ابروی مناسب با آن را تعریف کنیم. در ادامه به بررسی فرم‌های مختلف صورت و مدل ابروی مناسب با آن می‌پردازیم.

ابروی مناسب صورت‌های گرد

برای فرم صورت‌های گرد، ابروهایی با قوس‌های زاویه دار دقیقاً قبل از انتهای ابرو به همراه انتهای ابرو بلند مناسب می‌باشد، این فرم ابرو باعث می‌شود صورت لاغرتر به نظر برسد و فرم آن به حالت بیضی دیده شود. در صورت‌های گرد بهتر است از ابروهای قوسی شکل و گرد پرهیز شود.

ابروی مناسب صورت بیضی شکل

برای صورت‌هایی که به شکل بیضی هستند ابروهایی به حالت طبیعی بهترین مدل انتخاب شده می‌باشد، در واقع اگر پیشانی بلند، چشمان درشت و لب‌های برجسته دارید باید ابروهایی پرپشت را انتخاب نمائید، افرادی که فرم صورت آنها بیضی می‌باشد هرچقدر که کمتر ابروهای خود را بردارند چهره‌ای زیباتر خواهند داشت.

ابروی مناسب صورت قلبی شکل

ابروهایی با قوس نرم که حالت گرد را برای ابرو ایجاد نمایند (به اصطلاح ابروهای کمانی شکل) همراه با رنگ طبیعی ابرو در افرادی که صورت قلبی شکل دارند زیبایی چهره را چند برابر می‌نماید.

ابروی مناسب صورت مربعی

برای اینکه ظاهر و فرم صورت از حالت مربع خارج شود می‌توانید از ابروهایی با زاویه‌های مشخص استفاده نمائید. زاویه بخشیدن به ابرو در صورت‌های مربعی شکل موجب می‌شود تا صورت بلندتر و باریک‌تر دیده شود.

ابروی مناسب صورت‌های مستطیل شکل

در صورت‌های مستطیل شکل باید به قسمت انتهای ابرو دقت نمائيد، ابروهایی با انتهای کوتاه می‌توانند برای صورت‌های مستطیلی ایده‌ آل‌ترین حالت ممکن باشد.

ابروی مناسب صورت الماسی شکل

در صورت‌های الماسی شکل باید از قوس‌های بلند پرهیز نمود، در این فرم صورت ابروهایی به حالت خطی یا صاف بدون هیچ قوس و زاویه‌ای می‌تواند بسیار مناسب باشد زیرا طول صورت را افزایش می دهد.

به طور کلی پیشنهاد می‌شود که مدل ابروهای خود را متناسب با حالت طبیعی رویش ابروهای خود انتخاب نمائید و از تغییرات پیچیده در ابرو خودداری نمائید. اگر صورت شما گرد و بیضی شکل است ابروهای زاویه دار می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما در صورتی که صورت شما زاویه دارد بوده و به حالت مستطیل و مربع می ‌باشد ابروهایی کمانی می‌توانید حالت چهره‌ی شما را متعادل نماید. در سایر موارد نیز همواره می‌توانید از مدل ابروی صاف به عنوان مدلی که به تمام صورت‌ها زیبایی می‌بخشد استفاده نمائید.

انتخاب مدل ابروی مناسب

در گذشته تنها افرادی که ابروهای پرپشت و خوش حالت داشتند می‌توانستند به مدل ابروی دلخواه خود دست پیدا نمایند اما امروز با روش‌ها موقت آرایش ابرو مانند مداد و سایه ابرو و یا روش‌های دائمی مانند کاشت ابرو، میکروبلیدینگ، هاشور و تتو ابرو می‌توانید به راحتی به فرم دلخواه ابروی خود دست پیدا نمائید. جهت انتخاب مدل ابروی متناسب صورت خود بهتر است از یک مشاور زیبایی که با آناتومی صورت و نژادهای مختلف آشنایی دارد کمک بگیرید.

یکی از مواردی که در زیبایی ابروهای شما تاثیر دارد، آرایش و اصلاح ابروها به صورت منظم می‌باشد، ابروها یکی از قسمت‌های مهم صورت می‌باشد که تکمیل کننده زیبایی چشم‌ها بوده و مانند قابی برای صورت عمل می‌نمایند، اصلاح ابرو کاشته شده به موقع و برداشتن موهای اضافی در ناحیه ابرو نه تنها به زیبایی ابرو کمک می‌نماید بلکه در اعتماد به نفش شما در روابط اجتماعی نیز تاثیرگذار است. سعی کنید ابروهای خود را همیشه شانه بزنید تا خوش فرم و مرتب به نظر برسد و اگر ابروهای کم پشت و نازک دارید می‌توانید از انواع روش‌های تقویت ابرو با استفاده از روغن‌ها و قرص‌های تقویت ابرو بهره ببرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *